Po rozsáhlých změnách týkající se vystavování daňových dokladů platných od 1.1.2013 se na tuto oblast zaměřuje i mnohý správce daně. Pojďme si tedy shrnout základní informace pro toto téma, abyste minimalizovali případné chyby a vyvarovali se možným pokutám ze strany finančního úřadu.
Daňové doklady mohou mít listinnou nebo elektronickou podobu. Pokud si plátce zvolí elektronickou formu daňového dokladu, musí osoba, pro kterou se plnění uskutečňuje, s tímto souhlasit.
Základní náležitosti daňového dokladu jsou uvedeny v zákoně o DPH, v §29 a měl by je obsahovat každý daňový doklad. Těmito náležitostmi jsou:
Razítko ani podpis nepatří mezi povinné náležitosti daňového dokladu a daňový doklad je tedy nemusí obsahovat.
U daňového dokladu je třeba po celou dobu lhůty jeho uchovávání (což je 10 let)) zajistit věrohodnost původu, neporušenost obsahu a jeho čitelnost.
Více informací (co je běžný daňový doklad, zjednodušený daňový doklad), jaké jsou zvláštní typy daňových dokladů a jejich specifika (splátkový kalendář, platební kalendář, doklad k přijaté platbě apod.), jaká je vazba daňového dokladu na uplatnitelnost nároku na odpočet daně a mnoho dalšího se dozvíte na semináři Fakturace od A do Z s lektorkou Ivanou Palečkovou.