aktuálně

Články

Daň z nemovitých věcí 2018

Stravné a náhrady jízdních výdajů v roce 2018

Minimální zálohy OSVČ na zdravotní pojištění

Manka a škody z pohledu DPH

Daňové novinky 2018

Změny v daňovém řádu

Datové schránky

Evidence skutečných majitelů firem

Poskytování stravenek

Zákon o registru smluv

Archivace účetních dokladů

Skupinová registrace k DPH - novelizace zrušení

Zajišťovací příkazy, nový přístup FS

Nová právní úprava v případě převodu peněžních prostředků
v rámci EU

Zdaňování příjmů profesionálních sportovců

GDPR, nařízení EU o ochraně osobních údajů

Vyšší nemocenská pro dlouhodobě nemocné

DPH u nájmu nemovitých věcí

Prodej osobního automobilu a DPH

Rozšíření režimu přenesení daňové povinnosti od 1. 7. 2017

Vrácení DPH z jiného členského státu EU

Novela zákoníku práce

Daňový balíček 2017

Přehledy OSVČ o příjmech a výdajích za rok 2016

Možnosti prominutí pokut
u kontrolního hlášení - GFŘ D-29

Režim reverse charge u telekomunikačních služeb

Nejčastější chyby v přiznání k dani
z příjmů u fyzických osob

Institut nespolehlivé osoby

Příloha v účetní závěrce od 2016

Platby kartou v rámci EET

Omezení paušálních výdajů OSVČ

Odpis pohledávky a návaznost na opravné položky

Daň z nemovitých věcí 2017

Stravné a náhrady jízdních výdajů

Změny v daních z příjmů fyzických osob pro rok 2017

Zákon o prokazování původu majetku

Změna v kontrolním hlášení

Cestovní náhrady - možné chyby

Stravenky - účetní a daňový pohled

Paušální daň

Vyřazení neprodejných zásob

Zásoby vlastní činnosti v roce 2016

EET - povinnosti podnikatelů

Rozšíření reverse charge od 10/2016

Novela zdanění nabytí nemovitých věcí

Nová pravidla a opatření, která mají zamezit vyhýbání se placení daní

Chyby při vyplňování kontrolního hlášení

Identifikovaná osoba DPH

QR faktura

Dobrovolná registrace k DPH

Plánovaná novela zákoníku práce na rok 2017

Zvýšení daňového zvýhodnění na vyživované děti

Bezúplatné příjmy dle nového koordinačního výboru

Připravovaná novela DPH 2017

Elektronická evidence tržeb

Přehled o příjmech a výdajích

Schválení účetní závěrky

Osvobozené příjmy nad 5 milionů Kč oznámení na FÚ

Účetní závěrka a uzávěrka

Zpráva o vztazích mezi propojenými osobami

Kontrolní hlášení - aktualizace pokynů

Rozšíření režimu reverse charge

Daňové přiznání fyz. osob 2015

Změny v daních z příjmů 2016

Sankce a pokuty spojené s kontrolním hlášením

Kontrolní hlášení podrobně

Změny v auditu a zveřejňování účetní závěrky 2016

Změny v účetní závěrce 2016

Změny v DPH od 2016

Dohadné položky

Novela zákona o účetnictví

Zápůjčky a úroky

Manka a škody

Vnitropodnikové směrnice

Dodanění neuhrazených závazků

Reklamní a propagační předměty

Opravné položky k pohledávkám

Pohledávky

Nespolehlivý plátce

Kontrolní hlášení, změna v dph

Náležitosti daňových dokladů

Pokyn GFŘ D-22 k zákonu o daních z příjmů

Daňové novinky v roce 2015

Bob Dylan

Reklamní a propagační předměty

Jitka Levová, 4. září 2015

 

Společnosti často řeší otázku, zda reklamní nebo dárkové předměty, které rozdají svým zákazníkům, mohou zařadit do daňové uznatelných nákladů z pohledu daně z příjmů. Současně s tím je třeba vyřešit i otázku daně z přidané hodnoty.

Odpověď  na tuto otázku dává § 25 odst. 1) t) zákona o daních z příjmů, kde je uvedeno:

(1) Za výdaje (náklady) vynaložené k dosažení, zajištění a udržení příjmů pro daňové účely nelze uznat zejména:

.......

t) výdaje na reprezentaci, kterými jsou zejména výdaje na pohoštění, občerstvení a dary. Za dar se nepovažuje reklamní nebo propagační předmět, který je opatřen obchodní firmou nebo ochrannou známkou poskytovatele tohoto předmětu nebo názvem propagovaného zboží nebo služby, jehož hodnota bez daně z přidané hodnoty nepřesahuje 500 Kč a který není předmětem spotřební daně.

 

Výše uvedené lze shrnout následovně. Aby byl předmět daňově uznatelný

  • musí být opatřen značkou obchodní firmy, ochrannou známkou nebo názvem propagovaného zboží či služby;
  • jednotková hodnota předmětu nesmí přesáhnout částku 500 Kč bez DPH (pokud se jedná o plátce DPH), v případě neplátce DPH je třeba částku 500 Kč uvažovat včetně DPH;
  • předmět/dárek není předmětem spotřební daně, což neplatí pro tichá vína; tiché víno je takové, které není šumivé.

Příjemce daru (fyzická osoba) nemusí z takového přijatého daru platit daň z příjmů.

 

Pro možnost nárokování odpočtu DPH v plné výši při pořízení takového předmětu/dárku (zákon o DPH používá termín dárek, nikoliv reklamní či propagační předmět) musí být splněno následující:

  • společnost poskytující takový předmět/dárek ho musí poskytnout v rámci své ekonomické činnosti a jeho cena nesmí přesáhnout částku 500 Kč;
  • dojde k poskytnutí obchodního vzorku bez úplaty v rámci ekonomické činnosti.

Obdobně platí, že pokud dojde k poskytnutí předmětu splňující výše uvedené, není nutné odvádět DPH na výstupu, neboť se nejedná o zdanitelné plnění.

 

Pracovníci, kteří se věnují propagaci a marketingu, by měli disponovat základními znalostmi s ohledem na daňové a účetní souvislosti jejich práce. Je pro ně určen seminář Marketing a reklama - daňové a účetní minimum.

crm & sales force management

erp řešení

účetní a daňové vzdělávání

NOTIA

Blanická 553/16, Praha 2

T: 274 782 410  E: notia@notia.cz